Tata Group eager to settle on Air India the carrier of the decision says, Ratan Tata

 Tata Group eager to settle on Air India the carrier of the decision says, Ratan Tata








Through a cutthroat offering process, the public authority offered Air India to Talace Pvt Ltd, part of Tata Group, for Rs 18,000 crore.

Air India was given over to Tata Group on January 27, finishing a round trip as the carrier got back to Tata's following 69 years. From that point forward the Tata Group is good to go to change the aircraft with better administrations in each perspective. On February 2, the carrier tweeted a 19-second video with the message of Ratan Tata. "#FlyAI: A warm greeting stretched out by Mr. Ratan Tata, Chairman Emeritus, Tata Sons, Chairman, Tata Trusts, to our travelers onboard Air India flights," the tweet said.

The Tata Group invites Air India's new clients and is eager to cooperate to settle on Air India the carrier of decision as far as traveler solace and administration," Ratan Tata said in the message. An aircraft official said the message was played on certain trips over the most recent couple of days.

Through a cutthroat offering process, the public authority offered Air India to Talace Pvt Ltd, part of Tata Group, for Rs 18,000 crore. As a component of the arrangement, Talace paid Rs 2,700
crore in real money and took over Rs 15,300 crore obligation of the aircraft.

While this will be the Center's first privatization beginning around 2003-04, Air India will be the third aircraft brand in the Tatas' stead as it holds a greater part interest in AirAsia India and Vistara, a joint endeavor with Singapore Airlines Ltd. The carrier, alongside AIXL, is essentially occupied with the matter of giving homegrown and global planned air traveler transport administration, alongside air freight transport administration. Under the arrangement, Talace has gained Air India, Air India Express, and a 50 percent stake in AISATS.

गला घोंटने की प्रक्रिया के माध्यम से, सार्वजनिक प्राधिकरण ने टाटा समूह के हिस्से टैलेस प्राइवेट लिमिटेड को 18,000 करोड़ रुपये में एयर इंडिया की पेशकश की।

एयर इंडिया को 27 जनवरी को टाटा समूह को सौंप दिया गया था, जो एक राउंड ट्रिप समाप्त कर रहा था क्योंकि वाहक टाटा के बाद के 69 वर्षों में वापस आ गया था। उस बिंदु से आगे टाटा समूह प्रत्येक परिप्रेक्ष्य में बेहतर प्रशासन के साथ विमान को बदलने के लिए जाने के लिए अच्छा है। 2 फरवरी को, वाहक ने रतन टाटा के संदेश के साथ 19 सेकंड का एक वीडियो ट्वीट किया। ट्वीट में कहा गया, "#FlyAI: श्री रतन टाटा, चेयरमैन एमेरिटस, टाटा संस, चेयरमैन, टाटा ट्रस्ट्स द्वारा एयर इंडिया की उड़ानों में हमारे यात्रियों को हार्दिक बधाई।"

टाटा समूह एयर इंडिया के नए ग्राहकों को आमंत्रित करता है और यात्रियों को सांत्वना और प्रशासन के मामले में निर्णय वाहक एयर इंडिया पर समझौता करने के लिए सहयोग करने के लिए उत्सुक है।" एक विमान अधिकारी ने कहा कि संदेश कुछ यात्राओं पर चलाया गया था सबसे हाल के कुछ दिन।

गला घोंटने की प्रक्रिया के माध्यम से, सार्वजनिक प्राधिकरण ने टाटा समूह के हिस्से टैलेस प्राइवेट लिमिटेड को 18,000 करोड़ रुपये में एयर इंडिया की पेशकश की। व्यवस्था के एक घटक के रूप में, टैलेस ने 2,700 रुपये का भुगतान किया
वास्तविक धन में करोड़ और विमान का 15,300 करोड़ रुपये का दायित्व लिया।

हालांकि यह 2003-04 के आसपास शुरू होने वाला केंद्र का पहला निजीकरण होगा, एयर इंडिया टाटा के स्थान पर तीसरा विमान ब्रांड होगा क्योंकि यह एयरएशिया इंडिया और विस्तारा में एक बड़ा हिस्सा है, जो सिंगापुर एयरलाइंस लिमिटेड के साथ एक संयुक्त प्रयास है। वाहक , AIXL के साथ, हवाई माल परिवहन प्रशासन के साथ-साथ घरेलू और वैश्विक नियोजित हवाई यात्री परिवहन प्रशासन देने के मामले में अनिवार्य रूप से कब्जा कर लिया गया है। इस व्यवस्था के तहत, टैलेस ने एयर इंडिया, एयर इंडिया एक्सप्रेस और एआईएसएटीएस में 50 प्रतिशत हिस्सेदारी हासिल कर ली है।




Post a Comment (0)
Previous Post Next Post